Jak uczyć się języków obcych? #1 FILMY

Cześć!♥  Po tytule pewnie niektórzy z Was stwierdzą, że dziewczyna, która piszę post o nauce w wakacje, ma coś z głową... Jak najbardziej Was rozumiem, ale myślę, że ta notka może niektórych zainteresować.


Zacznijmy od początku. Od mniej więcej piątej klasy podstawówki, mam zajawkę na uczenie się języków. Na samym początku chciałam znać hiszpański, co zostało mi do tej pory, gdyż jestem totalnie zakochana w tym języku, piosenkach, filmach. Tak się składa, że bardzo lubię oglądać telenowele i wiadomo, że każdy odcinek musi się kończyć, akurat w najciekawszym momencie. A ja, z ciekawości oglądałam parę odcinków naprzód, oczywiście po hiszpańsku, gdyż najnowsze części,  nie posiadały lektora. W ten sposób znając tylko podstawowe zwroty i mase słówek z piosenek, potrafiłam zrozumieć, o co chodzi bohaterom. Na podstawie zachowania i gestów domyśliłam się tego, czego nie potrafiłam przetłumaczyć. Na początku było bardzo ciężko, przecież ile 11-letnia dziewczyna mogła wiedzieć z języka, którego się nigdy nie uczyła...

Któregoś dnia upór i niesamowita zawziętość zaczęły przynosić efekty i z każdym kolejnym odcinkiem czy filmem, zaczęłam rozumieć coraz więcej.. Wtedy spodobało mi się to, ale wciąż było mało.. Nagle wpadłam na genialny pomysł, aby przestać już tylko rozumieć, a zacząć mówić w danym języku. Był mały problem, nie znałam nikogo, kto mówiłby po hiszpańsku. Właściwie nie było to dla mnie przeszkodą, bo już wtedy wiedziałam, że chcę zostać tłumaczem, także wolałam się wcześniej uczyć, aby potem było łatwiej. A wiadomym jest, że młode osoby są w stanie nauczyć się więcej i szybciej, niż starsi. Korzystam z tego, że tak łatwo przyswajam wiedzę, co do języków, ucząc się ich już teraz. Myślę, że to wyjdzie mi na dobre.


Podsumowując, chcąc nauczyć się nowego języka, ważne jest, abyśmy mieli z nim kontakt, dlatego że nasz mózg jest tak stworzony, aby eliminować rzeczy niepotrzebne. Jeśli przetłumaczymy sobie jakieś słówko, ale nigdzie go ani nie zboczymy, ani nie usłyszymy, to je zwyczajnie zapomnimy i tak będzie ze wszystkim. 

Komentarze

  1. Ja osobiście uczę się języka szwedzkiego dzięki przyjemnej aplikacji, mianowicie Duolingo. Może nie będę wyćwiczona w 100%, ale podstawowe zwroty pozwala mi poznać. Dodatkowo jeśli mamy język aplikacji ustawiony na angielski, mamy ogromny wybór języków obcych. Co do hiszpańskiego - ja wzięłam go jako język drugi w liceum, ponieważ niemieckiego nigdy nie lubiłam i nie zamierzałam tego robić. Za to hiszpański brzmi tak gorąco haha :D

    Ściskam ciepło, Sunshine

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja uczę się przez oglądanie filmów na yt i głównie rozmowę z ludźmi. Jest wiele stronek jak interpals.net gdzie można z rozmawiać w każdym języku, głównie po angielsku. W dodatku tłumaczenie piosenek i pisanie bloga po angielsku również dużo daje, bo jeśli nie znam dane słowa i znajdę je w słowniku to zapamiętam :) :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja głównie uczę się przez oglądanie angielskich filmów z napisami albo z piosenek
    Bardzo pomocny post
    Pozdrawiam
    Love-styl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne Notki